Türkiye’deki faaliyetlerine 1995 yılında ATA Grubu’na bağlı TAB Gıda Sanayi A.Ş’nin ülkedeki ana geliştirici ve üretici haklarını alarak bünyesine katmasıyla başlayan dünyanın en sevilen markalarından Burger King®, kısa sürede tüketicilerin beğenisi ve sadakatini kazanarak restoran sayısını istikrarlı bir şekilde çoğaltmıştır. Bugün Türkiye’de de hızlı servis sektörünün lider markalarından biri olan “alevde ızgara ateşinin kralı” Burger King®, ülke genelinde 750’den fazla restoranıyla hizmet vermektedir.
Uluslararası kalite standartlarında üretim, hijyen ve hizmetten ödün vermeyen, TAB Gıda güvencesiyle Türkiye genelinde hizmet veren Burger King®, Türkiye’deki markalaşma yolculuğunda sayısız başarıya imza atmıştır.
Yakın zamanda Burger King® markasına farklı sektörler tarafından takdim edilen ödüllerden bazıları:
2022 yılında;
- Marketing Türkiye ve AKADEMETRE iş birliğiyle düzenlenen “The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri” kapsamında ’Self Servis/Fast Food Restoran’’ kategorisinde 5. kez ‘’Yılın İtibarlısı’’ ödülü,
- Tech Brands Turkey ‘’Hızlı Servis Restoranı-Hamburger” kategorisinde “Yılın Teknoloji Markası” ödülü,
- Beykoz Üniversitesi ve İtibar Akademisi iş birliği ile gerçekleştirilen, Türkiye’nin en itibarlı şirketlerinin belirlendiği Türkiye İtibar Endeksi Araştırması’nın sonuçlarına göre en itibarlı marka ödülü,
- Türkiye İtibar Akademisi tarafından gerçekleştirilen Türkiye İtibar Endeksi (TİE), Türkiye Gençlik Endeksi (G250), Türkiye Müşteri Memnuniyeti Endeksi ve Ekonomiye Fayda Endeksi (EFE)’nde iki yıl üst üste sektörel derece elde etmesi ile “Türkiye’nin Sembol Markası” ödülü,
- Marketing Türkiye ve BoomSonar iş birliğiyle gerçekleştirilen Brandverse Awards’un SocialBrands Veri Analitiği Bölümü'nde Fast Food kategorisinde Gümüş Ödül,
- 34’üncüsü gerçekleştirilen, yaratıcı reklam kampanyaların değerlendirildiği Kristal Elma organizasyonunda ‘’Şampiyonluk Yolu Raketleri’’ projesiyle Kristal Ödül,
- Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) ve AKADEMETRE Araştırma Şirketi tarafından gerçekleştirilen “1 Numaralı Markalar Araştırması”'nda “Self Servis – Restoran” kategorisinde birincilik bulunmaktadır.
2023 yılında;
-
Burger King®, Smarties Awards Türkiye’de 1 Yılın Marka Ödülü, 3 Gold, 1 Silver olmak üzere toplam 5 ödüle layık görüldü.
- Burger King®, İtibar Akademisi tarafından bu yıl 5’incisi gerçekleştirilen Ekonomiye Fayda Endeksi ve bu yıl ilk kez gerçekleştirilen Kadın Marka Tercih Endeksi araştırma sonuçlarına göre Ekonomiye Fayda Endeksi’nde Fast Food (Yabancı) sektöründe Elmas ligde, Kadın Marka Tercih Endeksi’nde ise 1. sırada yer aldı.
- Burger King®, reklam ve pazarlama dünyasında yaratıcılığı ödüllendiren Kristal Elma yarışmasında 3 Kristal , 3 Gümüş ve 2 Bronz olmak üzere toplam 8 ödül ve Yaratıcılığa Değer Veren Marka Özel Ödülüne layık görüldü.
- Burger King®, Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) ve AKADEMETRE Araştırma Şirketi tarafından gerçekleştirilen “1 Numaralı Markalar Araştırması”'nda “Self Servis – Restoran” kategorisinde birinciliğe layık görüldü.
- Burger King®, ALFA Awards’da Fast Food kategorisinde yılın "Customer Brand"i ödülüne layık görüldü.
- Burger King®, "Entertainment Felis", "Brand Experince Felis", "Film Felis" ve "Integrated Felis" bölümlerinde 4 Felis ve aynı zamanda 5 başarı ödülüne ödüle layık görüldü.
- Türkiye'nin, pazarlama ekiplerinin başarısını ölçümleyen ilk ödül seremonisi The Hammers Awards 2023’ün kazananları sıralamasında ‘En İyi Gerçek Zamanlı Pazarlama İletişimi Takımı’, ‘En İyi Dijital Pazarlama Takımı’ , ‘Optimum Bütçe ile Harikalar Yaratanlar’, ‘Yiyecek İçecek Sektöründe En İyi Pazarlama Takımı’ kategorisinde Burger King markası yer almaktadır.
- Burger King®, ‘’Gole Doyuran Raketler’’ kampanyası ile Effie Ödülleri’nde “Altın Effie” ödülüne layık görüldü
- Burger King®, Marketing Türkiye & BoomSonar iş birliğiyle gerçekleştirilen Brandverse Awards’un SocialBrands Veri Analitiği Bölümü’nde Fast Food kategorisinde Bronz ödülüne layık görüldü. Brandverse Awards Jüri Değerlendirmesi sonuçlarında da 1 Altın, 3 Gümüş, 5 Bronz olmak üzere toplam 9 ödüle layık görüldü
- Burger King®, Marketing Türkiye ve Roamler Türkiye iş birliğiyle bu yıl yedincisi gerçekleştirilen “Cool Markalar Araştırması”nda Fast Food kategorisinde 6. kez ödüle layık görüldü.
- İnteraktif Reklamcılık Derneği (IAB) tarafından 13. kez düzenlenen MIXX Awards Türkiye Ödülleri’nde Sosyal Medya kategorisinde ''Honey Mustard’a Bayılanlar'' paylaşımıyla Altın Mixx ödülü,
- Tech Brands Turkey’de ‘’Hızlı Servis Restoranı-Hamburger” kategorisinde 2. kez yılın teknoloji markası ödülü bulunmaktadır.
BURGER KING WORLDWIDE INC.:
Burger King®, Ekim 2010’da merkezi Brezilya’da bulunan yatırım şirketi 3G Capital tarafından devralınmıştır ve Restaurant Brand International (RBI) çatısı altında faaliyet göstermektedir. Markanın Türkiye operasyonlarını ise aralıksız olarak bir Türk şirketi olan TAB Gıda yürütmektedir.
MEDYA